Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Frequently asked questions

Mocht er dingen niet duidelijk zijn of is het antwoord niet te vinden op de website? Neem dan een kijkje bij onze veelgestelde vragen. Misschien dat het antwoord hieronder staat. 

Mocht het toch voorkomen dat het antwoord hier niet bij staat dan kan er altijd contact met ons worden opgenomen.

Kattenoppas

Een kennismakingsgesprek kan eenvoudig ingepland worden met ons aanmeldformulier. Vul in dit formulier alle gegevens in die ik nodig heb. Na verzending van het formulier is het mogelijk om een dag en tijdstip uit te kiezen voor een kennismakingsgesprek. Dit gesprek is meestal in de avonden. Let wel op dat ik deze wel moet bevestigen voordat hij definitief is. 

Ja, dat is mogelijk. Ik ben bereikbaar op 06 - 83 85 80 70. Let wel op dat ik overdag nog werk bij een ander bedrijf waardoor ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn telefoon aan te nemen. Ik adviseer dan ook om het aanmeldformulier te gebruiken of eventueel het contactformulier bij vragen. 

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat ik zelf niet langs kan komen. Of dit nou door ziekte of iets anders is maakt niet uit. In dat geval heb ik altijd wel iemand achter de hand die voor uw kat komt zorgen. Het is dus niet zo dat uw kat aan z'n lot wordt overgelaten zodra ik niet beschikbaar ben.

Nee, soms kan het gebeuren dat u toch iets langer weg blijft dan gepland. Dit is helemaal niet erg. Geef wel eventjes aan of wij langer moeten komen dan afgesproken. U krijgt altijd op de laatste dag een bericht van ons dat het de laatste dag is. U kunt dan zelf kiezen of wij nog een dagje extra langs moeten komen. 

In principe is het niet erg als de kat naar buiten wilt maar wij verzoeken wel dat u dan een luik met chip heeft zodat wij zeker weten dat de kat ook echt binnen is geweest (en gegeten heeft). Mocht u geen luik met chip hebben en de kat wilt toch naar buiten dan is het op de risico van de eigenaar. 

Mocht de kat (ongewenst) ziek worden tijdens uw vakantie dan ga ik in eerste instantie eerst naar uw eigen dierenarts. Mocht er geen gegevens bekend zijn ga ik naar mijn eigen dierenarts.

Overigens is het niet zo dat wij zomaar naar de dierenarts gaan. We proberen dit altijd eerst van te voren met de eigenaar te bespreken. 

japatish is het hele jaar beschikbaar (met uitzondering van onze eigen vakanties). Op onze Facebook pagina kunt u gelijk zien welke datums niet meer beschikbaar zijn of neem anders contact met ons op. 

Een kennismakingsgesprek is bedoeld om kennis met mij te maken. Tijdens dit gesprek kijken we of we samen een klik hebben maar ook of ik een klik met de katten heb (en de katten met mij). Verder vertel ik wie ik ben en wat ik voor jullie kan betekenen. 
Ik kom niet oppassen voordat er initieel een kennismakingsgesprek geweest is. 

Een kennismakingsgesprek is gratis en vrijblijvend. 

Onze hoofdverzorging zijn katten. Dus wij komen alleen als u katten heeft. Zijn er extra dieren, zoals knaagdieren of vogels, willen wij ze natuurlijk mee verzorgen. Heeft u geen kat dan komen wij helaas niet langs. 

Wij van japatish zijn er van overtuigd dat een kat elke dag verzorging nodig heeft. Dus wij proberen gewoon langs te komen. Het kan wel voorkomen dat we dan eerder (of juist later) komen dan de overige dagen en het bezoek kan wat korter duren dan normaal. Of dat we die dag van oppasser wisselen. We doen er alles aan om juist wel te komen.

Mocht het zo zijn dat het echt ernstig is dan kunnen we helaas niet komen (en dan houden we jullie natuurlijk op de hoogte). We moeten natuurlijk ook aan onze eigen veiligheid denken anders kunnen we de rest van de periode de katten niet verzorgen. We zorgen wel de dag erna dat we zo snel mogelijk komen en proberen dan langer te blijven.

Helaas is dat niet mogelijk nee. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de meeste katten zijn prettiger voelen in hun eigen (vertrouwde) omgeving en wil ze daarom ook niet uit die omgeving halen. Ik kom dus bij de katten thuis. 

Volg ons op Instagram

Time spent with cats is never wasted

- Sigmund Freud